1.205 χλμ διήνυσε η Mercedes EQS με τις solid-state μπαταρίες!

1.205 χλμ διήνυσε η Mercedes EQS με τις solid-state μπαταρίες!

Μία εταιρία η οποία θέλει να προετοιμαστεί για κάθε ενδεχόμενο οφείλει να μην βάζει όλα της τα αυγά σε ένα καλάθι. Πρέπει να έχει διευρυμένο portfolio το οποίο θα εκτείνεται σε διαφορετικές τεχνολογίες ώστε να καλύψει όσο περισσότερες βάσεις μπορεί και να μειώσει την πιθανότητα να μείνει πίσω από τις εξελίξεις. Αυτό κάνει η Mercedes-Benz που άσχετα με το αν θεωρεί τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης περιττές με δεδομένο και βασική προϋπόθεση ότι η τεχνολογία των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Το Mercedes-Benz Center of Competence for Battery Systems και η Mercedes-AMG High Performance Powertrains (οι ίδιοι που μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνοι και για το μονοθέσιο της εταιρίας στην Formula 1) συνεργασία με την Factorial Energy τροποποίησαν μία EQS ώστε να ξεκινήσει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους και το αποτέλεσμα της δοκιμής μεγάλης απόστασης νομίζω αφήνει ικανοποιημένους όλους τους εμπλεκόμενους.

Στα τέλη του Αυγούστου, αυτή η ελαφρώς τροποποιημένη EQS ξεκίνησε από την Στουτγάρδη της Γερμανίας για να σταματήσει το ταξίδι της 1.205 χιλιόμετρα μετά, στο Malmo της Σουηδίας. Η απόσταση διανύθηκε χωρίς να παρουσιαστεί ποτέ η ανάγκη για στάση ανεφοδιασμού ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι φτάνοντας στην σουηδική πόλη το μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν είχε άλλα 137 χιλιόμετρα στο μεταφορικό ρεζερβουάρ του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ενώ η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις είναι περίπου 1.015 χιλιόμετρα, οι μηχανικοί επέλεξαν μέσω του συστήματος Electric Intelligence μία εναλλακτική διαδρομή η οποία δεν περιλάμβανε την χρήση πλοίου αλλά λάμβανε υπόψιν τοπογραφία, κίνηση, θερμοκρασία περιβάλλοντος και την ενέργεια που απαιτείται για την θέρμανση και την ψύξη.

Δεδομένου ότι η Mercedes-Benz EQS προσφέρει ήδη περίπου 800 χιλιόμετρα αυτονομίας με την “συμβατική” μπαταρία των 118 kWh και σύμφωνα με τις δικές της εκτιμήσεις μία συγκρίσιμη solid-state μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία κατά 25% χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, μπορούμε να πούμε ότι η απόδοση της μπαταρίας στερεάς κατάστασης ξεπέρασε τις προσδοκίες. Στόχος της γερμανικής εταιρίας είναι να λανσάρει την τεχνολογία στην αγορά εντός της δεκαετίας, χρονοδιάγραμμα που συμφωνεί με τον ανταγωνισμό αν και θα πρέπει να θεωρούμε ότι σε πρώτη φάση, η οποία ενδεχομένως να διαρκέσει αρκετά χρόνια, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα αποτελούν… προνόμιο μεγαλύτερων και ακριβότερων κατασκευών. Εκτός αν οι Κινέζοι έχουν διαφορετική άποψη επί του θέματος, όπως συνηθίζετε άλλωστε. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η MG ετοιμάζεται ήδη να λανσάρει το MG4 με μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης που ναι μεν δεν διαθέτουν 100% στερεό ηλεκτρολύτη αλλά δεν απέχουν και πολύ…

Prev Post Η Shell ανοίγει τον δρόμο για υπερ-ταχεία φόρτιση!
Next Post KIA – Παρουσιάζει την πλήρη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων στην IAA Mobility 2025
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook